Multilingüisme

Que sabem de------?  » Multilingüisme

El multilingüisme a la primera infancia

 

La facilitat d’adquisició de dues o més llengües s’explica per l’activació de circuïts neuronals específics (facultats previstes en tots els joves abans dels 3  anys, i que desapareixen després si no són utilitzats) és a dir. provoca canvis estructurals en el cervell.

Dues llengües adquirides precoçment no són concurrents perquè no ocupen el mateix espai en el cervell, segons ha demostrat la recerca científica.

L’aprenentatge d’una altra llengua després de 7 anys és més lent i difícil perquè passa per un recurs a la llengua primera, i no per circuïts especialitzats. Segons ha demostrat la imatgeria cerebral, de petit s’adquireix el llenguatge en diferents sistemes lingüístics, després dels 7 s’aprenen llengües.

Les connexions cerebrals d’un multilingüe tenen repercussions sobre les funcions cognitives (capacitats d’aprenentatge): control de les interferències lingüístiques, millora de la concentració, estimulació de la creativitat, millor flexibilitat conceptual, facilitació d’accés i aprenentatge d’altres llengües, millor domini dels mecanismes matemàtics.

Demostracions fetes per estudis basats en la imatgeria cerebral : s’expliquen per una estimulació més gran i precoç de l’àrea de Broca (part del cervell que és la seu del llenguatge).

 

Un multilingüe és una persona dotada d’un sistema lingüístic especial, La gestió de dues o més llengües (coordinació, tria, adaptació) implica competències suplementàries.