Magic Rainbow

PREINSCRIPCIÓ

L’estimulació primerenca de Glen Doman

Estimulació primerenca : oportunitat i repte a l’escola infantil

Els primers 3 anys de la vida d’un nen o nena són clau per al desenvolupament neuronal i , per tant , per la seva personalitat, autoestima , autonomia i habilitats socials . El paper de les escoles infantils, com a educadors i gestors , és crucial en aquesta evolució .

El creixement d’un nadó és una successió de progressos en què la naturalesa relleva la seva sorprenent capacitat : el primer somriure com a forma d’interactuar , o com aprèn a sostenir el cap , podent així dirigir la seva mirada , el que , al seu torn, suposa un estímul per donar els primers passos .

La genètica i l’entorn són els pilars d’aquest desenvolupament . I si bé els professionals de l’educació de 0 a 3 anys no són científics que puguin manipular l’ADN dels nens , han de dir , i molt, pel que fa a l’ambient . El que més posa sobre la taula el necessari i útil de la seva tasca a la societat .

El conjunt de tècnics per desenvolupar les capacitats i habilitats dels nens en laprimera infància es coneixen com estimulació primerenca o precoç . Aquest terme forma part del dia a dia de gran part de les escoles infantils que , a través dels diferents models existents , s’utilitzen tant per corregir trastorns reals o potencials en el desenvolupament com per estimular les capacitats dels seus alumnes .

Estimulació primerenca a l’escola infantil: 3 claus a tenir en compte més enllà de l’educatiu

Cada nadó és un món , amb necessitats i circumstàncies particulars . El disseny personalitzat d’estratègies per al seu desenvolupament psicosocial , emocional , intel·lectual i social pot requerir un equip de professionals interdisciplinari .

 

Però més enllà de cada cas , hi ha una sèrie de factors que els gestors de les escoles infantils solen tenir en compte pel que fa a les polítiques d’estimulació primerenca :

1 . Comunicar : En els últims anys , l’estimulació primerenca ha suscitat molt interès en els pares- que volen que els seus fills desenvolupin la seva máx8imo potencialment . Comunicar de manera adequada els plans i recursos de què disposa l’escola infantil per a l’estimulació primerenca és un factor de fidelització de la comunitat educativa .

2 . Implicar : Si l’estimulació primerenca es fer només de portes ( del centre infantil ) a dins , perdrà la seva funció integral , ja que no s’estarà exercint cap influència sobre la resta de l’ambient que envolta els petits . Compartir i implicar les famílies en els processos d’estimulació pot ser beneficiós per a tots . A més , poden ser font d’oportunitats , per exemple , a través de tallers i altres activitats extraescolars que les que els pares puguin estar interessats .

3 . Innovar : Els nens i nenes que avui arriben als centres infantils són “nadius digitals” . A tots ens sorprèn com si els deixes un smartphone , independentment de la seva edat , són capaços d’intuir el seu funcionament . L’estimulació pot realitzar-se per vies tradicionals , però en els últims temps també s’han incorporat les noves tecnologies a tots aquests processos .

I sobretot , es tracta de transmetre que és un camí apassionant , un procés natural , basat en el joc , la finalitat no és ” fabricar cervellets ” sinó aconseguir que els nens siguin més autònoms i , per descomptat , feliços .

El potencial d’un infant és immens. De la quantitat d’estímuls que rebi els primers anys de la seva vida dependrà en part el creixement dels seus circuits neuronals.

Formulari de contacte

10 + 9 =

1
¿Necesitas ayuda?
Hola.
¿En qué podemos ayudarte?